thts me

Monday, 26 March 2012

Hajat yang tidak kesampaian, Kini dikejar semula

salam semua ,


gambar : Uitm Puncak Alam , DihatiKU

Alhamdullilah , skrg tamat dah asasi aku and today is my first monday on my holiday. Mmg seronoklah , bila dah boleh start balik tabiat-tabiat dan rutin harian aku ketika holiday. Tidur makan , tidur dan makan. itu jelah.. Tapi skrg kan ada herbalife , kenalah kerja .. 


So , masa berlalu dengan sangat cepat. pejam celik pejam celik , dah pun habis asasi. Then , skrg mulalah pula bercuti untuk 5 bulan .. Byk perkara yg perlu dirancang in order to accomplish my 2012 goals .. 


but actually , goal aku untuk 2012. tak lah besar sangat , dan tak banyak mana pun . Meh buat checklist sikit :-
  
        1. Achieve WT before tamat asasi (terlepas)
        2. Tolong ramai lagi org untuk Ubah Hidup (perggghh, besar tanggungjawab tue) 
        3. Turun kan lebih berat badan kawan2 (1/3 done)
        
itu je , sikit kan ? aku buat goal nie time Zero2Hero Januari .. bila dah march nie , aku tgk balik goal2 aku ini. rasa macam aku tak cukup usaha untuk capai. so , I think i'm gonna make some changes. then aku pun tukar sikit aku punya goals , aku letakkan sasaran yg lebih tinggi supaya apa ! supaya usaha aku setimpal dengan apa yg aku nak capai. kalau jatuh pun nanti , tercapai jugak sasaran awal aku ! (hehe .. ada sikit negatif dalam kepala otak aku )..


then , aku nya goals change a little bit ...


        1. Achieve GET team by the end of this year.. ( fuyooo , biaq betoi aku nie )
        2. in order for that , kena ada 20 Supervisor yg aktif ..
        
itu je ! sbb daripada situ nanti aku boleh dapat selebihnya apa yang aku inginkan. seperti , awesome income, ........ 


so , step by step aku mula buat kerja untuk achieve aku nya goals .. 


First step aku , sitdown with my uplines. 
    Bila jumpa , belajar macam2. 
        1.how to make 2500vp and Big Volumes 
        2.apa attitudes yang aku perlu ada  
        3.how should i spend my time
        4.macam-macam lagi... 

so , setakat hari ini, lagi 7 hari nk EOM , aku masih lagi x dapat capai lagi 2500vp, aku baru dapat capai 935.19 VP banyak lagi nak kena buat. so, i will try to finish strong for this month. insyaallah .. mudah-mudahan tercapai .. 
         
Second step aku , ACTION !!!.. 
  
  Action pertama aku, start with my daily consumption, aku mantapkan balik ! aku ambil dengan lebih teratur dan lebih konsisten.. untuk apa aku buat tue ? yeahh , to approve that herbalife products really works on me .. so , why don't you try it pulak ? 


  Alhamdullilah , aku jadi lebih healthy than before dan aku pun dapat testimoni terbaru aku. (aku selitkan aku punya testimoni terbaru). 


gambar : lebih 4 bulan dah consume produk .. just amek shake f1 je.. without any outer nutrition .. alhamdullilah , jerawat muka makin kurang .. makin jambu dah skrg . ;) ask me how ?


   Some of my friends , really don't believe that i already gain 3kgs. because i still remain skinny. so , it's ok ! sebab , i'm gonna gain more kilos and do some more work out .. just tunggu dan lihat (tapi , takkan nak tunggu je pastu lihat aku dapat result.. better mula skrg dan kita buat sama-sama sbb herbalife products really works, just take a look on this picture ).. 


gambar : this is one of HERBALIFE distributor yang kaki GYM ..


   So , apa2 hal just keep in touch ngan aku kat Facebook aku, email nerdyls_abc@yahoo.com atau klik sini https://www.facebook.com/igauanhidup.. apa2 berkenaan herbalife , aku layan je semua. tapi , kalau dah busy , mmg tak dapat ar .. 


  Action kedua aku, aku start doing my work .. aku hebahkan segala info dan iklan dekat facebook dan sebagainya secara optimum .. then , contact kawan2 , yang mana dulu kata nak buat tapi ditangguhkan, aku start contact balik. pastu ajak dorg join event2 supaya boleh "learn more, pastu work more". 


  Perbualan aku , Status kat FB , dan Time lepak2 pun semua aku SERAP masukkan pasal HERBALIFE .. haha , mmg naik muaklah dorg .. tapi apa aku kisah ! ini semua untuk kebaikan aku juga ! 


  Then , alhamdullillah .. beberapa orang decide nak buat Herbalife with me .. antaranya , Wan Izha. He really doing great job ! dalam satu hari , he manage untuk buat 500vp dengan lombok dan sorang lagi kawan die .. x ingat apa nama .. quite big volume jugak tue for newbie .. " so , next untuk ko Wan ! Supervisor ok ! " .. camtu gak ngan lain2.. Nasyazwan aka Attop serious balik with his lose weight program setelah cuti beberapa minggu , itu pun setelah dia lose 12kg , amazing right !!..  Faizrul, my next supervisor  .. tak lupa jugak  Fahmi ishak dan Safwan shalbi , yg dah berjaya jual satu F1, hahaha.. aku tumpang gembira untuk korang walaupun sikit sgt ,takpe yang penting buat KERJA. tapi pasni kene byk belajar for retails ok :) .. really love you all's .. 


  Dalam erti kata lain , aku start untuk bina sebuah organisasi .. so do my friends .. Actually , aku mmg dah ada satu line organisasi yang agak kuat dan dalam line tersebut 3 SV dah ada kat bawah aku .. macam mana boleh ada ? kita orang naik SV sama2 dengan sistem buddy , total semua 4 orang (aku , faliq , amin dan ilham ) dan aku atas sekali. hehe. 


gambar : sama-sama di-recognise jadi SV time dekat STS Pullman , Putrajaya .. 
ALHAM = ALHAMDULLILLAH ~~~ hahaha 


   TAPI !!  jujur aku kata dan aku admit , THAT ACHIEVEMENT does not come only from me.. most of them , are come from US , from our teamworks !! dan teamworks itu datang bukan hanya daripada kami ber-empat saja, malah ramai orang !!! Aku , faliq , amin , alham dan tak lupa Izam juga yang turut membantu. thanks semua ..


   Seperti apa yang korg semua tahu , aku memang masih baru lagi dengan herbalife nie .. Banyak sangat benda yang aku tak tahu dan tak fahami. dari segi pengalaman pun kurang ..  macam bulan lepas , penghasilan volume aku , much more lower than my downlines . contohnya amin, dia buat total 5000vp bulan lepas ,volume yang besar tue .. so , how he manage to do that , eventhought i couldn't do that for the last month ? atau persoalan yang lebih jelas lagi , mana dia belajar buat byk tue sedangkan aku upline dia tak punya pun pengalaman sebegitu (supaya dapat diajar kepada dia) ? ofcoursely , from my uplines ! yupp , upline-upline yang ajar dan tolong .


   I really do appreciate that , sebab dorg sgt2 membantu .. we work as a team, in order to get our dreams come true. and this special appreciation , aku nak tujukan khas buat upline yg betul2 banyak bantu dan menjadi inspirasi kami , DALI ASMARA .. Newly qualified Get Team Member kowt .. and also thanks to my upline sbb kenalkan aku dengan Herbalife .. dan ramai lagi .. kalau nak sebut sorg2 mmg letih lah nak menulis .. Very positive people ! ..


 Last but not least , I completely ,cannot go any further without you all's .. In order for me to achieve my 2012 goals .. aku betul2 perlukan korang semua, baik dari atas mahupun yang bawah !


  From me :
     - Nasyazwan , fahmi ishak , safwan shalbi , wan izha , faizrul , izat ejat , salim safie 
          dan izaidi kechik 
  
  From faliq :
     -kak ruqaiyah , abg izam , zakwan isa dan ramai lagi yang aku tak tahu nama 
      (sorry sangat2)


  From Amin Daruis dan Alham :
      -Diyana , dan ramai lagi yang aku tak tahu nama gak (sory sangat2) 


SEMUA GO SUPERVISOR OK !!! FOLLOW YOUR DREAMS !!! LOVE YOU ALL'S !!!

There's no right and wrong to do Herbalife ,but things that only we have the ethics to be followed - Steve P.Gratziani 
 
Don't be comfortable , be creative - Jack Kavulich

salam and all the best !!   
       

6 comments:

  1. terbaik la omar.....sama2 change pin k....

    ReplyDelete
  2. yeah , insyallah .. sama2 kita change pin .. ameenn

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. :) jugak , untuk akak .. hehe

    ReplyDelete
  5. great! lets gear up & fulfill our dreams together:)
    kicks start the next 90 days with the spirit.
    a very nice blog.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...