thts me

Thursday, 14 June 2012

Bermimpilah ;)

salam semua





" have you had your shake today ? " .. 


lately , traffic pada blog aku nie meningkat dengan mendadaknya .. kenapa ? mungkin sebab cerita aku ada dicanang dia blog kawan aku sorang nie (nie link dia http://sakinahridzuan.blogspot.com/ ). 


-time nie lenjun , lepas jumpa customer (muka aku abaikan)-


Actually , journey aku bukan lah menarik mana pun kalau nak dibandingkan dengan orang yg lebih lama dengan herbalife .. bagi aku , kelajuan bukanlah sesuatu yang aku boleh banggakan tetapi PENGALAMAN dan JOURNEY yang dihadapi oleh seseorang itulah yang sepatutnya. 


-nie izha , time nie sama2 dekat booth kat UKM-


yes , achievement aku memanglah lebih tinggi dan lebih cepat berbanding sesetengah orang sekarang nie. tapi , aku nie still patut dilabelkan sebagai ORANG BARU yang masih lagi byk nak kena belajar .. 


-nie faizrul, cool je orangnya- 


bagi aku , sbnrnya pencapaian kini datangnya BANYAK daripada TEAMWORK kami .. daripada yang atas2 sehinggalah kebawah-bawahnya malah tak lupa juga sideline2 yang byk betul membantu. 


mana taknya , orang barukan semua benda zero !! so , byk sangat perlukan pertolongan .. 


tapi , apa2 hal sekali pun .. kejayaan tinggi or rendah yang kita ingin capaikan mesti bermula pada diri kita sendiri .. komitmen daripada kita datangnya dulu kemudian baru akan dibantu oleh orang sekeliling .. 


pada bulan 2 yang lepas , selepas SPECTACULAR .. time tue aku still lagi SUPERVISOR .. tapi , time2 supervisor tue lagi .. aku dah decide untuk going for GET TEAM for this year .. DESIRE mmg kuat beb time tue .. SERIOUSLY aku tak main2 ngan aku punya target tue .. 


then , apa aku buat .. aku start buka langkah untuk build my organisation .. i was like a DUMB yang punya CITA-CITA yang besar gaban.. supervisor lagi beb !! 


time2 aku nak going for that , DALI pulak freshly baru naik GET TEAM .. so , mmg peluang cerah lagi bagi aku .. apa aku buat ? aku asyik2 interview dia cmne nak go for GET TEAM dan jawapannya yang diberi ? pie tnya dia sendiri tak pun jumpa upline masing2..  sbb apa kena jumpa ? sbb keperluan or kekurangan masing2 berbeza-beza .. so , pie tnya sendiri .. *bagi yang nak jelah, kalau x tak nak takpe .. *ehh , tapi aku belum get lagi tau .. hehehehehe


journey , sememang x senang .. kena sanggup lah hadapi .. tapi , takpe because i have DREAMS yang aku nak kejar and every night I dream HUGE DREAMS. 


dan aku ingat lagi , aku BETUL-BETUL BERMIMPI seperti aku bermimpi macam 
aku BUDAK2 dulu .. 


pelikkan ? 


for me, Never To Late to Begin !!! never to late to start dreaming or begin for everything .. 

actually , baru2 nie nama aku disebut-sebut untuk beberapa perkara .. antaranya about my last month income yang lebih daripada 10k .. well , it's me .. tapi , sebenarnya ramai sangat orang yang membantu aku disebalik pencapaian nie .. siapa dia ? nnti aku akan share seorang demi seorag siapakah mereka , lagipun x lama lagi dia pun akan jadi antara orang yang akan berdiri sebaris dengan aku (ceh , macam dah gempak sgt je aku nie .. hahahahahhahaha) .. just tunggu !!! or nak berdiri sebaris sama2 (think about it) .. so , all da best .. 

-my last month check statement, rm10k yeah quite big for me-

btw , kalau nak contact aku boleh contact melalui facebook https://www.facebook.com/igauanhidup atau twitter https://twitter.com/#!/omarisa93 .. k all da best .. salam ..

2 comments:

  1. hebat btol dik :) memg komited btol dgn herbalife. bagos2!
    "never to late to start dreaming or begin for everything" --->yeah! i get the point. thanks dik!

    ReplyDelete
  2. omar... kawan yg aku sayang, meh papa bagi ciuman !
    Omar, congrate ade impian bagus cmni, kami sentiasa menyokong :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...