thts me

Friday, 7 September 2012

Permulaan aku dulu.

Salam semua . Rasanya masih belum terlambat untuk aku ucapkan SELAMAT HARI RAYA buat semua . Raya sebulan right ! Mohon ampun dan maaf zahir dan batin . Kowt-kowt ada terbuat silap tanpa sengaja ;)


Aku dan bob yang already lose 62kg in 12 month dkat 1st Z2H aku ;)

lately , aku banyak kali teringat akan bbrpa perkara yg aku pernah tempuhi. entah kenapa ? hal-hal nie buat aku teringat balik macam mana aku dahulunya dan bagaimana permulaan aku. Somehow, bila teringat balik , banyak juga perkara yang dah berubah pada aku. 

How do I found Herbalife ?

Actually , aku ACCIDENTLY jumpa herbalife nie. Hal ini berlaku pada pentengahan bulan 10 tahun 2011 and still fresh in my memory about this story. Time tue aku tengah cuti 1st sem asasi aku. 

Aku berjumpa herbalife melalui ex-schoolmate aku . Dia adalah Senior aku time aku sekolah menengah dulu. Nik Hairul Amri namanya. Aku terjumpa dia di majlis tahlil kat masjid area rumah aku. Masih ingat lagi , kami berjumpa dengan dia pakai T-Shirt herbalife yang tertulis "Have You Had Your Shake" dan dia pakai Button "Turun Berat Badan Anda , Tanya Saya Bagaimana". Kami sebelum nie sememangnya x kenal sangat satu sama lain , setakat kenal MUKA dan NAMA je . 

Bila terperasan dia di majlis tue. So , aku sapalah. cerita mulanya sembang pasal hal-hal sekolah kami dulu. Bila ditnya study dia, barulah aku tahu yang dia study di MSU dengan dia Fullied Support by himself . Suddenly , aku pun berminat utk korek lebih lagi . haha . terkejut beb , he still 19 and independently support for his study fee. I wondering how ! he can be like that. Tambahnya lagi , dia dah pakai kereta time tue.Walaupun kereta family, tapi kos tanggungan untuk belanja kereta dia setel sendiri. Pastu , he already Travel ke 2 buah negara Bangkok and Korea . Time tue umur 19 ag dan aku sendiri tak jauh beza pun umur dengan dia just 18 time tue.

So , bila dilihat independentnya dia. aku interested to know about him. Suddenly dia cerita pasal Herbalife yg tertera pada Baju dan Button dia.Then , i'm invited to attend satu Gathering Customer Herbalife called STS pada sabtunya. 

Datang punya datang , then , baru aku tahu yang herbalife is sort of MLM company. Aku pun adalah terfikir about tarik menarik orang dalam niaga nie seperti apa yang disebut-sebut. Afterward , aku pun macam kurang berminat dengan hal2 nie. Somehow, I do found something yg aku really want to be. Aku admire dengan sorang akak nie. She do herbalife as Part timer (*apa kebetul ke istilah aku nie) Dia student Opto kat Uia , Kuantan (kalau x silap). How strongly she are time tue , dimana dia bravely do Herbalife walaupun time tue dia tidaklah sepenuhnya direstui oleh ayahnya. Dia lakukan sales , turun event , dan ke oversea such as korea independently with her own money, dia usahakan hampir semua hal sendiri walaupun sedikit sebanyak di halang oleh keluarganya sendiri. Susahnya dia macam mana ? kalian boleh jumpa dia sendiri . Namanya Kak Hanani , aku panggil dia kak nani. 

Then, I wonder why . She became so strong to do her Part Time job. Mmg semua orang2 Herbalife Strong camni ke ? 


nie lah kak nani dan suaminya abg aizat
*kak pinjam gambar ya ;) 

The best part is time tue dah ramai STUDENT yang do have BIG ACHIEVEMENT in herbalife. I still remember Kak Maryam stand on the stage share about her story yang dia have NO Driving License dan time tue income dia around 20k KOWT kalau x silap, income as Get Team member and she still a student. Tak berapa pastilah incomenya time tue sbb tue bukan main point aku ke sana masa tue.


This is kak maryam dan abg hafiz . inspired with their hardworkship

and plus , the one and only Student yang stand as Mill Team time tue Kak Mel. Her story sgt buat aku inspired and at the moment I do really INTERESTED with HERBALIFE.


Nie adalah kak amalina peter dan abg abqari . truly inspirition for all young generation
*kak pinjam gambar ya ;)

Seorang lagi. Di STS pertama aku tue , aku duduk sebelah member Nik. Zulhusni nama dia atau orang biasa panggil dia Uni. Berbadan sasa aka TUFF dan Friendly dengan aku time tue eventhought aku nie newbie. This really make me comfortable as i'm stranger at that moment. Bestnya lagi, dia datang lambat time tue sbb dia dari UMP dan sanggup turun event STS tue dkat Times Square. TURUN HANYA SEMATA-MATA UNTUK EVENT STS TUE JE. Jauh tue beb.

Nie lah zulhusni ( yang tengah2) , yang kanan tue Musoddiq namanya ;)

Story2 dorang nie INSPIRED ME a lot. THEN , itu yang buat aku Decide untuk go on with HERBALIFE. 

ESOKnya, selepas STS . aku Di ajak Nik untuk turun ke Booth di Uitm Shah Alam untuk 3 hari .Time tue, I KNOW NOTHING. Aku tak tahu sehabuk pun pasal Wellness evaluation nie. Tapi TARAM JE ! Yang penting niat aku time tue aku nak ke booth sana sbb nak BELAJAR something about herbalife. 


At my first booth

The first day at the Booth ! Barulah aku kenal Penimbang Tanita, Wellness Form , Barulah aku tahu pasal Komposisi Badan aku sendiri. Kat sana aku belajar satu persatu-satu. Belajar camne nak Guna Penimbang Tanita dan Camne nak ketahui Tahap-tahap IDEAL untuk badan setiap individu. Then , disebabkan itu adalah first day aku as Distributor Herbalife, First day aku turun booth, serta First day aku buat kerja herbalife nie. end up aku TAK DAPAT TIMBANG SESIAPA PUN yang dapatnya aku timbang diri sendiri je . hehehe. After that , Barulah aku tahu yang aku nie UNDERWEIGHT RUPANYA ! 


So, then. Aku mulakan first Gain Weight program and i manage to gain 3kg in few weeks ;) 

Daripada booth tue, aku belajar banyak perkara. So , dari situ aku manage untuk buat Shake Party dan Booth . My First Shake Party dekat Sebuah Tadika . Timbang semua cikgu2 tadika. End Up , takde sesiapa pun yang start program . hahaha . its ok , permulaan tak selalunya baik . Tetapi , daripada situ aku dapat KEBENARAN buka satu booth time tadika tue buat Graduation Day untuk pelajar-pelajar dia . Booth tue aku buat sorang2 je sbb time tue my sponsor nik ada event di johor .


Dari situ , aku dapatlah dalam 10 orang aku timbang dan daripada sepasang parent aku dapat set-kan satu appointment untuk Shake Party kat rumah dia bersama jiran2 dia. Mostly yang aku timbang , dorang semua share about their daily food intake . so , dari situ aku dapat tahu bbrpa info why Viseral Fats orang yang nie TINGGI , Why ada orang Beratnya KURANG tapi Lemak dalam badan tinggi and macam-macam lagi. I do learn a lot.

Then , dalam minggu tue jugak . Ada Event ZERO2HERO. Sedihnya , time tue aku CLASH dengan vacation family aku sendiri di Langkawi. Vacation tue mmg dah dirancang awal dan time tue pulak ayah aku saja nak bawak adik-adik aku try naik Kapal Terbang. So , tiket aku sekali lah dah ditempahnya. Kalau dilihat pada situasinya, Sememangnya susah untuk aku ke Zero2Hero time tue. Lagi-lagi bila aku baru sahaja seminggu dengan Herbalife dan Income aku still ZERO lagi time tue. Apalah sangat kekuatan pada aku untuk aku TAK PERGI Vacation family aku tue kalau nak dilihat pada apa yang aku perolehi daripada herbalife. Income ciput pun takde lagi. But , disebabkan event seterusnya pada 4 bulan lagi. So , aku decide untuk pergi jugak dan belajar disana. Then , akhirnya aku pergi walaupun my family tak berapa benarkan . hehehehe. *actually , paksa parent untuk benarkan pergi tapi dengan cara yang lembutlah ;)

So , first time aku turun Z2H pengalaman kat sana mmg OUTSTANDING !!! Sesi belajar , PARTY dan macam-macam lagi ada kat sana. Tema PARTY time tue BACK TO THE SCHOOL. So pakaian semua pakaian zaman2 sekolah lah.




I do met several people yang dah make big income with this herbalife oppurtunity included
Bob dan Abg Rudi ;) masa tue income Bob around 4k je dan abg rudi around 16-20k kalau x silap.
skrg ? bob already earn his Get team income 33k last month dan abg rudi earn 
his Mill team income 86k last month ;)

After Z2H , I do really working hard to achieve my Supervisor. Bila dah belajar MESTILAH di aplikasikan right ? So Shake Parties i do a lot bila aku masuk U semula. Dalam seminggu tue dapatlah jugak aku timbang around 50 orang kawan-kawan aku. Semua Bilik-bilik member2 aku bedal wat shake party. 

So, daripada situ aku dapat bbrapa customer dan yang paling best dari situ aku mula coach kawan aku NASYAZWAN aka Atop . Dia dalam sebulan turun 12kg beb ! 


banyak kali beb aku follow up si attop . nie semua jumlah kali follow up aku selama satu bulan bbrpa hari.



aku ber-shake party dan buat wellness evaluation di bilik-bilik kawan aku.

Alhamdullilah . After few month usaha , AKHIRNYA aku achieve SV pin ! just konsisten dan komited lakukan. Insyaallah akan achieve.

So , thats all. This is my beginning . Tak lah terlalu susah dan tak juga terlalu senang tetapi apa sekali pun KEPUTUSAN yang aku buat , aku akan KOMITED lakukan ia sebaik mungkin. 

DO STRIVE FOR YOUR SUCCESS GUYS !! 

What make you to do something ? enlighten yourself guy ! Pergilah cari jawapan kalian diluar-sana . itu je pesanan yg aku nak sampaikan . all da best semua. wish u guys all da best dan jangan lupa doakan untuk kejayaan aku juga . Doakan Target aku TAHUN INI tercapai , just tinggal 3 bulan je lagi sebelum nak masuk tahun 2013. Doakan ya ;) tapi target kalian pun jangan lupa ! ;)  

ok Assalamualaikum ;)

p/s : sesiapa berminat untuk berkenalan dengan herbalife , mungkin berminat untuk kenali dengan nutrisi atau mungkin berminat nak cari part time job . Do contact me . SMS aku or PM aku di FACEBOOK aku , nie LINK or DM aku di twitter , nie LINK nya . TQ 
  






3 comments:

  1. xongrats omar :D gambar dzulikram tu xboleh bla XD hope to see you soon. just go for it man.

    ReplyDelete
  2. Best2..
    sy pun slah sorang pnyampai misi Herbalife..yeay..!!!

    ReplyDelete
  3. entry yang sangat menarik;)tergelak-gelak ble baca..sy baru 6 bulan consume herbalife ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...